We Are Upgraded to Sahityasanjal

We Are Upgraded to Sahityasanjal
We Are Upgraded To A New Website click for more Info

About Me

My photo
Hello!!! Its me Ashish Danai A Electrical Overseer from Lamjung Nepal. I am reading Bachelor in Electrical and Electronics in Pokhara University

Users Online Now

Find Us in Facebook

Hi friends i am here on YAHOO

Page Count

Hit Counters
times till 2068/01/01

Online Viewers

Comment this blog

Advertishment

Download now and install

Powered by Conduit
Copyright (c) Ashish Danai. Powered by Blogger.

Followers

Welcome

Sponser

Popular Posts

Connect With Us

Did you like this blog? click on like button if you like it

कथा

म मरिसकेँ - हरिप्रसाद भण्डारी

“को छ भित्र ?” महाकवि लक्ष्मीप्रसाद देवकोटाका घरअगाडि पुगेर कवि केदारमान व्यथितले सोधे ।

“को हो ? हामी छौँ, माथि आउनुहोस् ।” भित्रबाट नारी आवाज आयो ।

कवि व्यथित केही गुनगुनाउँदै भित्र पसे र सिँढी उक्लदै तलामा गए ।

तलामा बैठकजस्तै एउटा कोठा थियो । उक्त कोठामा एकजना व्यक्ति च्यादरले पूरै शरीर ढाकेर सुतिरहेका थिए । परिवारका अन्य सदस्यहरू मलिन अनुहार बनाएर उनका वरिपरि बसिरहेका थिए । त्यहाँको स्थिति हेर्दा वातावरण तनावग्रस्त छ भन्ने कुरा सहजै अनुमान गर्न सकिन्थ्यो ।

कवि व्यथितका मनमा जिज्ञासा जाग्यो । सुक्ष्म अवलोकनपश्चात् सुकुलमा बस्दै सोधे– “कोही बिरामी भयो कि ?”

“होइन... ।” लामो सास फेर्दै श्रीमती देवकोटाले उत्तर दिइन् । च्यादर ओढेर सुतेका देवकोटा रहेछन्, जवाफ दिए— “होइन व्यथितजी बिरामी मात्रै होइन, म मरिसकेँ । म जिउँदो रहिन आजदेखि ।”

देवकोटाले त्यसो भन्दा घरका परिवारहरूको अनुहार झन् मलिन देखियो । देवकोटाको जवाफ व्यथितलाई अनौठो लाग्यो र उनले आँखैआँखाले त्यहाँ भएकालाई सोधे ।

“आज पितृश्राद्धको दिन, सबै काम सकिएर भान्सामा जानेबेला भएको छ । भान्सामा जान मान्नुहुन्न, यसै सुतिरहनुभएको छ ।” आँखा रसिला बनाउँदै श्रीमती देवकोटाले भनिन् ।

“किन र ? देवकोटाजी ! खाना नखाने ? जाऊँ हिड्नुहोस् भान्सामा ।” व्यथितले अनुरोध गरे ।

“खान्न, म मरेका मान्छेले किन खानुप¥यो ?”

“मरेको मान्छे रे ! के ठठ्यौली गर्नुभएको तपाईंले ....?” 
“ठठ्यौली होइन, म ठीक कुरा गर्दैछु । म मरिसकेको छु । अब मैले खानु बेकार छ । बरु मलाई भान्सामा होइन, मसानघाटमा लैजाने व्यवस्था गर्नुहोस् ।” मुखै नखोली देवकोटाले जवाफ फर्काए ।

देवकोटाका कुरा सुनेर सबैजना दिग्दार त भइनै रहेका थिए, व्यथितलाई पनि सनक चलेछ । उनले च्यादर बाहिरैबाट ‘ए पागल ! तेरो मासु अझ मरेको छैन’ भन्दै देवकोटालाई बेसरी चिमोटे । उनको चिमोटाइले देवकाटोलाई पीडा भयो र “ऐया” भन्दै ओढेको च्यादर पर हुत्याउँदै उठे । देवकोटा एउटा लँगौटी मात्र लगाएर सुतेका रहेछन् । उनी उठेर बसेपछि व्यथितले भने— “खोइ त कहाँ मर्नुभएको रहेछ, तपाईं ? मृतशरीरमा चेतनातत्व हुँदैन । तर तपाईं त चिमोटाइको पीडाले उठ्नुभयो । त्यसैले तपाईं मर्नुभएको छैन ।”

“कस्तो कुरा गर्नुभएको व्यथितजी तपाईंले ? म मरिसकेँ भन्दा पनि पत्याउनुहुन्न तपाईं ? हेर्नोस् माथि भान्सामा १८÷२० वर्षकी बाहुनी नानी छन् भान्से, घरभरि छोरी ज्वाइँ र अरू पाहुना छन् । हाम्रो ब्राह्मण संस्कारमा भान्सामा जाँदा धोती फेरेर जानुपर्छ र चौकाको पिर्कामा बसेर खानुपर्छ तर आज मसँग भान्सामा जाँदा लगाउने एउटा धोतीसम्म छैन । सधैँ त श्रीमतीले पकाउँथिन् । त्यसबेला कहिलेकाहीँ लँगौटी मात्र लगाएर र कहिलेकाहीँ श्रीमतीको पछ्यौरा फेरेर जान्थेँ भान्सामा । तर आज त्यसरी जान पनि सकिरहेको छैन । मैले जीवनमा यति परिश्रम गर्छु तर एउटा धोतीसम्म छैन मसँग । यो लँगौटी मात्र लगाएर कसरी जाऊँ भान्सामा ? ल भन्नुहोस् त ! एउटा धोतीसम्मको व्यवस्था गर्न नसक्ने मजस्तो व्यक्ति बाँचेको के सार भयो ? म मरेबराबर भइन ?”

यसको जवाफ व्यथितसँग पनि थिएन । उनी पनि मलिन र गम्भीर देखिए । देवकोटाको उक्त उद्गार सुनेपछि त्यहाँ कोठामा भएका सबै व्यक्तिका आँखा रसाइरहेका थिए ।

केही बेर पहिलेको ठट्यौली वातावरण गम्भीरतामा परिणत भयो ।

(यो प्रसङ्गलाई देवकोटाले पागल कवितामा उल्लेख गरेका छन् ।)



तथास्तु- डा. रविन्द्र समीर

ईश्वरलाई आप्mनो सृष्टिप्रति वितृष्णा जाग्यो । कोही आलिसान महलमा सुखसयल भोगिरहेका छन् भने कोही सडकमा सुत्न बाध्य छन् । यो दूरावस्था देखेपछि ईश्वरले नारदलाई साथमा लिएर दानकर्मको लागि पृथ्वीमा ओर्लिए ।

‘प्रभु ! मेरो पाँचतले घर छ, दस तले घर बनाउने इच्छा छ ।’ –ईश्वरले यथेष्ट धनको राशि उसलाई छोडे ।

‘प्रभु ! मेरो मारुती कार पुरानो मोडेल भयो, प्राडो, पजेरो चढ्न पाऊँ ।’ – ईश्वरले महँगो कार किनिदिए ।

‘प्रभु ! सहरमा मेरो जम्मा पाँच रोपनी जग्गा छ । बगैँचा, स्वीमिङ पुल, खेल मैदानको लागि जग्गा पुगेन’ – ईश्वरले प्रशस्त जग्गा किनिदिए ।

‘प्रभु ! मसँग सुन पाँचकिलो मात्र छ, अनाथमाथि कृपा होस् ।’ –ईश्वरले एक पाथी असर्फीहरू दान दिए ।

एवम् प्रकार दान दिँदै जाँदा ईश्वरले ल्याएको पैसा र सुनको थैली रित्तो भयो ।

त्यसपछि ईश्वर सुकुम्वासी टोलतर्पm प्रस्थान गरे । उनीहरूको कारुणिक स्थिति देखेर ईश्वरलाई नरमाइलो लाग्यो, तर उनीसँग दान दिने वस्तु केही पनि बचेको थिएन । ईश्वरले लाज मान्दै सुकुम्बासी सामु प्रकट भए । यी गरिबहरूले केही मागिहालेमा के दिने होला ? ईश्वरलाई सङ्कटकाल लाग्यो ।

‘प्रभु ! हामीमाथि दया होस् ।’

ईश्वरले विजय मुद्रामा जवाफ दिए – ‘तथास्तु !’



आमा-अखिल थापा
आमा बौलाइछन् । म भाव विभोर बन्छु । शब्द शून्य हुन्छु । वर्षौंपछी मेरो स्मृतिमा आमासँगका अतितहरु वर्तमान बनेर आउन थाल्छन् । मेरी आमा जसले मलाई जन्मदिइन हुर्काइन बढाइन र योग्य पुरुष बनाइन उनै मेरी आमा बौलाइछन् आज ।
विस्वास गर्न सकिनँ जब ठुल्दाइले फोनबाट यो खबर सुनाएथे । कान्छो छिट्टै नेपाल फर्के आमालाई तेरो निकै खाँचो छ । हरक्षण तेरै नाम लिँदै भन्छिन् - कान्छालाई बोलाईदेऊ ।
म हराएको थिएँ मेरो वर्तमानमा । मेरो अतित क्षितिज पारि डुबिसकेको घामजस्तै भैसकेको थियो । आमासँगका स्मरणहरु अज्ञात इतिहासको पानामा थन्काइसकेको थिएँ । सम्झन्थेँ पनि कसरी सात समुद्र पारि पृथ्वीको ठ्याक्कै पल्लोपट्टी क्षितिजभन्दा पनि पर पुगिसकेको थिएँ म जहाँ उज्यालो जगमगाउँदा मेरी आमा रात्रीदेवीको न्यानो पोल्टामा लुटपुटिसकेकी हुन्थिन । अनि त्यसरी नै भालेले कुखुरी काँ गरेर मिरमिरे बिहानीको संकेत उनलाई दिँदा सूर्यदेवले मलाई शुभरात्री भन्दै मबाट बिदा भइसकेका हुन्थे ।
आमालाई छोडेर यति टाढा आउनु बाध्यता थिएन मेरो रहर थियो शायद चाहना थियो या भनौँ मानवीय प्रवृत्ति पो थियो की जेहोस् यसको सही उत्तर छैन मसँग । मैले आमालाई छोडेँ । उनीबाट टाढा रहेँ शायद त्यसैले आज आमा बौलाइन ।
मेरो मथिङ्गलमा प्रश्नहरुको वर्षा हुन थाल्छ । आमा बौलाउनुमा के म नै दोषि थिएँ त कसरी मैले आफूलाई दोषि ठान्न सक्छु मेरा सबै दाजुहरु आमासँगै थिए । यो हैन कि आमाको मायामा विभेद थियो । उनले दाजुहरुलाई भन्दा बढी माया मलाई गर्थिन जसको कारणले उनी बौलाइन हैन यसो त हुनै सक्दैन । मेरी आमा आकाशबाट वर्षने वर्षाजस्तै थिइन जसले समानरुपमा धर्तीलाई िसंचित गर्छ । हो उनी त्यस्तै थिइन । हामी सबै भाइमा पोखिने उनको स्नेह समान थियो ।
आज पनि मैले उनको स्नेह र मातृत्वको स्पस्र महशुस गर्न सक्छु । आधुनिकताको नाममा खोक्रो र खस्रो भैसकेको मेरो ह्रदयलाई आमाको मायारुपी तेलको लेपको खाँचो छ । त्यसैले ठुल्दाइसँग अनुरोध गरेको थिएँ दाइ मलाई आमासँग कुरा गराऊ उनले नकारात्मक जवाफ दिँदै भनेका थिए कान्छो आमा कुरा गर्ने अवस्थामा छैनन् ।ु उनको जवाफले म शब्द शून्य भएको थिएँ ।
यहाँ आएदेखि नै आमासँग कुरा गरेको छैन । सम्झिँदा पनि यस कुराले मलाई भित्र पीडा दिन्छ ।आफूलाई मानवबाट महामानव बनाउने होडमा आज मैले आमाको आवाजसम्म गुमाएँ ।आमा ॥ कुन कुन रुपमा मात्रै सम्झाना गरौँ उनको । नौ नौ महिनासम्म आफ्नो गर्भमा राखेर हिँडेकी थिइन । उनले तानेको श्वासले मैले श्वास फेर्थेँ उनकै रगतबाट मैले पेट भर्थेँ र पनि उनले वात्सल्य लुटाईरहिन । आफ्ना हत्केलाहरुले पेटलाई सुमसुमाइरहन्थिन जसको स्पर्श गरॆर म दंग पर्थेँ गर्वमै पनि । जब मेरो जन्म भयो असहाय र एक्लो थिएँ । नाङ्गो र भोको थिएँ । कालचक्रको कालखण्डमा भएभित एउटा प्राण थिएँ । त्यस अवस्थामा पनि मैले मन्द मुस्कान पोख्दै आफ्नो मातृत्व लुटाउँदै गरेकी मेरी आमाको सामीप्य पाएको थिएँ । तत्पश्चात् मेरा प्रत्येक समस्याहरुको सामु समाधान बनेर उभिएकी पाउँथेँ मेरी आमालाई हरपल हरक्षण ।
मेरी आमा स्वयं एउटा इतिहास थिइन। स्वाभिमानी अटल र विवेकी थिइन । इतिहासदेखि नै उनले आफ्नो छुट्टै स्वाधिन र स्वतन्त्र इतिहास बनाएकी थिएन । उनलाई कहिल्यै परतन्त्र हुनुपरेन । इतिहासको कालखण्डमा थुप्रै आमाहरुको चीर हरण हुँदा पनि मेरी आमाले आफ्नो चीर सुरक्षित राखेकी थिइन । त्यसैले पनि मैले गर्व गर्थेँ आमाप्रति । उनीबाट टाढा भएपछि उनको महत्व अरु टड्कारो भएको थियो मेरो लागि । पहिलो पल्ट यहाँ आउँदा मलाई चिन्ने कोही थिएनन् तर आमालाई भने कोही नचिन्ने थिएनन् । अहिले पनि सम्झँदा गौरवान्वित हुन्छु म आमाप्रति । आमाका मैले खिचेर ल्याएका तस्वीरहरु हेर्ने र ती तस्वीरहरु किन्नेको मेला नै लागेको थियो त्यतिबेला । आमाका तस्वीर त्यो पनि डलरमा बिक्नु मेरो लागि अकल्पनीय कुरा थियो । मेरो डलरप्रतिको मोह यति बलियो थियो कि आमाका तस्वीर अति गौण लाग्थे मलाई । जेहोस् मैले आमाका तस्वीर बेचेर डलर संकलन गरेको थिएँ । विदेशमा पनि मेरी आमाले मलाई बेखर्ची हुनबाट जोगाएकी थिइन त्यसरी ।
आमा चौपट्टै राम्री थिइन । सायदै अरु आमाहरु यति राम्रा हुन सक्छन् । घना केशराशी नागबेली बनेर कम्मरमुनीसम्म फैलिएको थियो । चम्किलो र उच्च उठेको निधार पंङ्गतीबद्ध सेता मिलेका दाँत चम्किला आँखा सलक्क परेको नाक समग्रमा भन्नुपर्दा सबैतिरबाट सौन्दर्यकी प्रतिमूर्ति नै थिइन मेरी आमा ।
तिनै मेरी आमा बौलाइन आज । म कसरी कल्पना गर्न सक्छु मेरी आमा पनि बौलाउन सक्छिन् भन्ने कुरा । म भाव विभोर बन्छु । धैर्यताकी प्रतिमूर्ति सहनशीलताकी खानी गम्भीर र शान्त मेरी आमा ॥ आज बैलाइन । ठुल्दाइले झूठ त बोलेनन् होला सायद आमा बौलाइन नै होला ।
अब मैले यहाँ बस्नु हुँदैन । मैले उनलाई भेट्नु पर्छ । उनलाई मेरो खाँचो छ । अब म घर फर्कनै पर्छ । मैले घर फर्किने चाँजो मिलाउँछु ।
ठुल्दाई लगायत सबै दाजुहरुले विमानस्थलमा मेरो स्वागत गरे । साँझको समय घनघोर वर्षा भैरहेको छ । निस्लोट अध्याँरो छ । शायद प्रकृतिले पनि दुःख मनाउ गरिरहेको छ ।
हामी घरमा पुग्यौँ । उही पुरानो घर रङ्गरोगन खुइलिएको कतै मर्मत नगरिएको फर्निचर कुसर्ी टेवल सबै उस्तै त्यस्तै र दुरुस्तै । मलाई वाल्यकालको सम्झना आउँछ दाजुहरुसँग लुकामारी खेलेको । आमालाई सताउन छुलयाईं गरेको अनि आमाले हातमा कुचो लिई हामीलाई लखेटेको …॥ । म वाल्यकालको स्मृतिमा घोत्लिँदै थिएँ ठुल्दाइको आवाज मेरो कानमा पर् यो ुकान्छो के टोलाएको हिँड् एकछिन बैठक कोठामा बसौँ । मैले हतासिँदै भनेको थिएँ ुदाइ पहिले आमालाई भेट्न जाउष ।
उनी अक्मकिएर र भने ँदेखिहालिस हाम्रो घरको अवस्था । बत्ती छैन । सधैँ लोडसेडिङ छ यहाँ । टुकीको उज्यालोमा तँलाई ठम्याउन नसक्लिन आमाले । त्यसैले भाइ बत्ती आउन्जेल कुरौं । हिँड एकछिन बसेर दाजुभाइको भलोकुसारी गरौँ ।
आमालाई भेटिहाल्ने उत्सुकता मनमा भएपनि दाजुको भनाई जायज लाग्यो मलाई । हामी सबैजना बैठक कोठामा प्रवेश गर् यौँ । टुकीको उज्यालोमा एकले अर्कोलाई नियाल्यौँ । बाहिर निरन्तर वर्षा भइरहेको थियो । बीचबीचमा बिजुली चम्किन्थ्यो र त्यसको प्रकाशभित्रसम्म आइपुग्थ्यो ।
केही समयसम्म कोठामा सन्नाटा छाउँछ । सबै दाजुहरु मौन र स्तब्ध छन् । मैले ठानेँ सायद आमा बौलाउनुभएको पीडाले होला । केही समयपछि सन्नाटालाई चिर्दै ठुल्दाइले घाँटी सफा गरेर भने भाइ कान्छो यहाँ कुरा बेग्लै छ । तँलाई मैले सबै भन्नै पर्छ । तँ त उता थिइस् यहाँको बारेमा तँलाई केही थाहा भएन एकछिन रोकिए ।मैले सबै दाजुहरुमा सरसर्ती दृष्टि पुर् याउँछु । सबै गम्भीर देखिन्छन् । मैले ठानें विषय पक्कै गम्भीर छ ।
हामी दाजुभाइमा पहिलेको जस्तो मेल रहेन । दाइको आवाजले म झस्किन्छु । हो कान्छो आज हामी भाइ भएर पनि मानसिक रुपमा भाइ रहेनौँ । दाजु यो कसरी सम्भव छ मेरो मुखबाट आकस्मिक र अपत्यारिलो शब्द फुस्कन्छ । तेरो झस्काइमा सत्यता छ कान्छो । संसारका सबै भाइहरु भन्दा भिन्न थियौँ हामी । हाम्रो घरको भातृत्व प्रेम देखेर इश्र्या गर्थे छिमेकीहरु । एउटै थालमा खान्थ्यौँ । एउटै गुन्द्रीमा सुत्थ्यौँ । एउटै बगैचामा लुकामारी खेल्थ्यौँ । कहिल्यै झगडा गरेनौँ । शान्ति प्रेमी थियौँ हामी । कहिल्यै कसैमाथि जाइ लागेनौँ तर हामीमाथि आइ लाग्नेलाई एकजुट भएर बाँकी राखैनौँ । बडो गर्वका साथ बोल्दै थिए ठुल्दाइ ।
त्यसैले त हाम्री आमाले गर्व गर्थिन हामीप्रति । मैले बीचमै बोलेँ ।
त्यही त आज अभिशाप भैदियो कान्छो ।
मैले कुरा बुझिन र सोधेँ भाइ भाइको मेल कसरी अभिशाप हुन पुग्यो दाइ मैले त बुझ्न सकिँन नि ।
भाइको मेल अभिशाप होइन कान्छो आमाको मातृत्व अभिशाप भैदियो ।
आमाको मातृत्व के कुरा गरेको दाइ तपाईंले
यो हामी सबैको ठहर हो भाइ मेरो मात्रै व्यक्तिगत विचार होइन । एकछिन रोकेर ँहामीले आमा त पायौँ भाइ तर साह्रै निरिह र लाचार । जोसँग मातृत्व त छ तर उर्वरा वक्षस्थल छैन । स्नेह त छ तर भरपेट खुवाउने सामथ्र्य छैन ।
मलाई बुझ्न कठिन पर्छ उनले कै भन्न खोज्दैछन् । संसारका सबै आमाहरु निरिह र लाचार बन्छन् जब उनका सन्तानहरु कर्मवीर नभइ नपुङ्सक भैदिन्छन् । मैले बुझेको यही थियो । तर मेरा ठुल्दाइ इतिहासमा थुप्रै युद्धहरु लडेर नाम कमाइ सकेका थिए । साहसिको सम्मान स्परुप थुप्रै थुप्रै तक्माहरु पाइसकेका थिए । उनै कर्मवीर ठुल्दाइ कसरी नपुङ्सक बन्न सक्थे यो अति नै विरोधाभाष परिस्थिति बन्यो मेरा लागि ।
कान्छो यो सबै भन्नुपर्दा मलाई कििाचत पनि आत्मग्लानी छैन । मैले यो घरमा धेरै दुःखकष्ट झेलेको छु । जेठो भएको नाताले धेरै कुराहरुको भार मैले नै उठाउनुपथ्र्यो ।
यो भन्दै गर्दा उनले अरु भाइहरुलाई पनि एकपल्ट हेरे मेरो मतलव भाइहरुले केही गरेनन् भन्ने होइन । विचराहरुले धेरै गरे तर जति गरेपनि केही लागेन । परिणामतः अभावले हामी भाइमा फुट ल्यायो । फुटले नकारात्मक सोंच ल्यायो अनि त्यसले विनास ल्यायो ……॥ उनी बोल्न सकेनन् । सायद घाँटी अवरुद्ध भयो । फेरि केही क्षणको लागि वातावरण स्तब्ध भयो ।
तर आमामाथि दोषारोपण किन गरीबी आमाको चाहना थिएन । अभाव आमाको कारणले पक्कै होइन । यहाँ यस्ता धेरै घर छन् जहाँ साँझ बिहान चुलो जल्दैन । हुर्कन नपाउँदै बालबालिकाहरु कुपोषणाको शिकार हुन पुग्छन् । अन्नको अभावमा युवाका छातीहरु सारङ्गीको ताना जस्तै देखिन्छन् । युवतिका अनुहार शम्सानबाट उठाएर ल्याएको कंकाल जस्तै देखिन्छ र पनि उनीहरु आफ्नी आमालाई दोषी ठान्दैनन् । मैले ठोकुवा गरेर भन्न सक्छु हाम्री आमाले हामीलाई त्यस्तौ अवस्थामा कहिल्यै पुर् याइनन् ।
आमाको बारीमा धानका बाला झुल्थे गहुँका वाला लहराउँथे मकैका घोंगा मुस्कुराउँथे र फापरमा फूलहरु फूल्थे । आजपनि ताजै छ मेरो दिमागमा आमाको आँचल भरिभरि अन्नका दानाहरु हुन्थे ।

कान्छो, तैले के सोंच्दैछन् मैले अनुमान गर्न सक्छु । यो हाम्रो दुर्भाग्य हो हामीले गरिब घरमा जन्म लियौँ । हामी गरीवका सन्तान भयौं । हामीसँग भरपेट खाने अन्न छैन । कसरी पढलेख गर्नसक्छौँ कसरी विज्ञान र विकासको कुरा गर्न सक्छौँ तँ आफै विचार गर कान्छो यो एक्काइसौँ शताब्दीको संघारमा उभिएर पनि हामीसँग केही छैन । तँ-हामी जस्तै मान्छे चन्द्रमामा बसाई सर्ने चाँजो मिलाउँदैछन् । मंगलमा पुग्न खोज्दैछन् । निहारिकामा घुम्न गएको सपना देख्छन् तर हामी भने पेटकै लागि रुँदैछौँ । यो सबै आमाकै कारणले हैन त उनले हामीलाई भरपेट खान दिन सकिनन् । न त उचित शिक्षा दिन नै सकिन ।
मैले उनलाई चित्त नबुझ्दो हेराई हेर्छु । उनले बुझेछन् क्यारे तुरुन्तै आफूलाई सच्च्याउँदै भने ँहामीले त्यस्तो पटक्कै सोंचेका थिएनौँ कान्छो । हामी त एकले अर्कोलाई दोषी ठान्दै झगडा गरिरहन्थ्यौँ । एउटै आमाका सन्तान भएर पनि हामीले आफूलाई वर्णको आधारमा भाषाको आधारमा पोषाकको आधारमा यस्तै यस्तै अनेक आधार र वहानाहरुमा विभाजित भएर झगडा गथ्र्यौँ । हामीले हाम्रो विवेक गुमाइसकेका थियौँ । साइलोले त हतियार नै उठायो । झण्डै विनास निम्ताएको थियो यसले ।
मैले साइलो दाइलाई हेर्छु उनले आफ्नो जिउ तन्काउँदै हो मैले त्यसै गरेको थिए भन्ने संकेत दिँदैछन् ।
ठुल्दाइ बोल्दै जान्छन् हामी सबै भाइ एक आर्कालाई मास्ने उदण्डमा लागेका थियौँ । त्यसैबीच आमा आएर भनिन झगडा नगर यो सबै दोष मेरो हो । मैले नै तिमीहरुको माग पूरा गर्न सकिँन । मैले नै तिमीहरुलाई केही दिन सकिँन । जे गर्नु छ मलाई गर तर तिमीहरु मिलेर बस । त्यसपछि भाइ हामीले थाहा पायौँ हाम्रोबीचको कटुताको कारण । आज हामीमा मेल छ तर अब एउटै प्रश्न छ हामी हाम्री गरीव लाचार र विवास आमालाई के गरौँ ।
दाजुको प्रश्न म प्रति थियो या आफैँ प्रति मैले बुझ्न सकिनँ । त्यति बोलेर उनी चुप लागे । मेरो छाती गर्वले ढक्क फुल्छ । धन्य हुन् मेरी आमा कति विवेकी छन् उनी । सन्तानहरुको कलह शान्त गर्न आफ्नै थाप्लोमा दोष सारिछन् । कति मूर्ख छन् मेरा दाजुहरु आमालाई नङ्ग्याएर आफ्नो दोष छोप्न उद्दत ।
म त्यस्तो स्थानबाट घर फर्केको छु जहाँका सन्तानहरुले आमाबाट के पाएँ हैन आमालाई के दिएँ भनेर चिन्तन गर्छन् । तब पो ति आमाले गर्व गरेर विश्वसामू श्रीपेच लगाएर हिँड्न सकेकी छन् । मेरो छाती यसै यसै पिल्सीएर आउँछ रोक्दा रोक्दै पनि आँखाबाट दुई थोपा आँशु झरी हाल्छ ।
ठुल्दाइ आफ्नै स्पष्टिकरणमा जुटेका छन् । हेर कान्छो तैँले अभाव झेल्नु परेन त्यसैले त्यसको स्वाद थाहा छैन । मलाई जहाँसम्म लाग्छ तैँले हाम्रो पीडा महशुस गर्न सक्दैनस् तर मलाई विश्वास छ तँ हाम्रो भाइ होस् ढिलो चाँडो सबै बुझ्नेछन् । तैँले एकपल्ट आफूलाई हेर अनि ऊ तँ भन्दा नौ महिना जेठो ठुलो कान्छोलाई हेर उ पनि पोषिलो खाना खाएको भए तँ जस्तै खाइलाग्दो देखिन्थ्यो होला । विचराको घाँटीमा नशा मात्रै बाँकी छ । सिस्नोको खोले पनि भाग्यमा छैन विचराको ।
मैले ठुलोकान्छो दाइलाई हेर्छु । उनी आफ्नो कमजोर शरीर लुकाउन केही सिकुडिन्छन् । दाइले सिस्नोको खोलेको नाम लिँदा एउटा घटना ताजा बनेर मेरो मानसपटलमा आउँछ । त्यतिबेला म सानै थिएँ । शायद छ सात वर्षको । लामो समयसम्म वर्षा हुँदैन । जमीन सुकेर चिरा पर्छ । सबैको अन्न बाली नष्ट हुन्छ । सबैतिर अन्नको अभावमा हाहाकार छाउँछ । मानिसहरु भोक र प्यासले छटपटाउन थाल्छन् मर्न थाल्छन् । धन्य हुन मेरी आमा त्यस्तो असम परिस्थितिमा पनि सहजै पार लगाउँछिन् हामीलाई । सिस्नोको खोले अनि कोदोको ढिँडो साथमा हिमाली जडिबुटीहरुको परिकार । आहा॥ सम्झिँदा पनि जिव्रो रसाएर आउँछ । छिमेकीका बालबालिकाहरु कुपोषणले खिनौरा देखिन्थे । हामी भने पहिलेभन्दा ह्रष्टपुष्ट र तन्दुरुस्त देखिन्थ्यौँ ।
ठुल्दाइ म आमालाई भेट्न चाहन्छु । मेरो मुखबाट दृढ आवाज निस्कन्छ ।
सबै भाइहरु एक अर्कालाई हेर्न थाल्छन् । ठुल्दाइले भन्छन् ँआमालाई भेट्नुभन्दा पहिले एउटा निष्कर्षमा पुग्नु जरुरी छ कान्छो ।
मैले कुरा बुझ्न सकिन र प्रश्न सूचक दृष्टि लगाउ छु उनीमाथि । ँहामी सबेैको राय एउटै छ । तं घरमा नभएर मात्र कुरा अल्झेको हो । अब त तं पनि आइस सबै कुरा सुनिहालिस हाम्रो रायमा तेरो पनि सहमति हुने नै छ । यति भन्दै मतिर हेर्छन ।
के कुरामा राय हो दाइ स्पष्ट पार्नुभए हुन्छ । मैले भन्छु ।
कुरा बेग्लै छ कान्छो । वास्तवमा आमा बौलाएकी छैनन् ।
आमा बौलाएकी छैनन् खुसिले उत्छलिन्छ मेरो आवाज । झण्डै कुर्सीबाट लड्छु ।
यति धेरै खुसि हुने अवस्थामा पनि छैनिन उनी । दाइ बोल्छन् । मेरो शरीर शिथिल भएर आउछ ।
उनी रुग्ण जिर्ण र नाजुक अवस्थामा पुगिसकेकी छन् कान्छो । उनमा होश छैन । समय समयमा होशमा आउछिन् । होश आएको थाहा पाएर दौडिदै भेट्न जान्छौ बेहोश भैहाल्छिन् । दिक्क भैसक्यौ हामी । मानव धर्मको ख्याल राख्नै पर् यो । उनको इच्छाविपरित अंशबण्डा पनि गर्नभएन । हामीले तलाई बोलाउनुको कारण पनि यही हो । उनको पनि जिकीर यही छ कान्छोलाई बोलाइदेउ ।
अंशबण्डाको आकस्मिक कुराले म स्तब्ध हुन्छु । विचरी आमासंग अब के नै बांकी छ र हामीले लिनलाई । जै जति थियो त्यो सबै त हामीलाई लुटाइसकेकी छन् । मैले केही बोल्न नपाउदै र तर्क गर्न नपाउदै ठुल्दाइ भन्छन् हेर कान्छो यो हामी सबै भाइको अन्तिम निर्णय हो । यसमा तैले भांजो हाल्ने ठाउँ कही कतै छैन । सबै भाइ एक भएको ठाउँमा तँ आउनै पर्छ । आमासंग अब जे जति बाँकी छ त्यो हामीले बाँडेर लिनै पर्छ । इतिहासको कालखण्ड भत्किनु पर्छ । स्वतन्त्रताको विगुल फुक्नुपर्छ । हामीले स्वायत्तता पाउनै पर्छ । पूर्णरुपमा हामी स्वाधिन हुनै पर्छ । उनी जोशिँदै जान्छन् । मानौ युद्धको शंखघोष गर्दैछन् । उनको भावावेशले मलाई जड बनाइदिन्छ । लाग्दछ अब म मान्छे नभई एउटा जड वस्तु हुँ जसले न त केही सुन्न सक्छ न महशुस गर्न नै सक्छ ।
तर सबै भाइको अनुहारमा ठुल्दाइको त्यो आवेशले खुसि र उमङ्ग छचल्काइदिन्छ । मानौ उनीहरुले खोजेको स्वतन्त्रता र उनीहरुको स्वाधिनता आमाले लुकाइराखेकी छन् । जुन केही क्षणमै उनीहरुले पाउने छन् र विजय उत्सवमा निस्कने छन् ।
कान्छो उठ के टोलाएको दाइको आदेशपूर्ण आवाज मेरो कानमा पर्छ । गह्रौ मेरा पाइलाहरु अनायासै अघि बढ्छन् । एकैछिनमा म आमाको कोठामा पुग्छु । ढोका खुलेको आवाज चाल पाएर उनले आँखा खोल्छिन् र ममाथि दृष्टि पुर्याउँछिन् । आमाले मलाई चिनिछन् कान्छो त आइस् उनको मुखबाट झिनो आवाज निस्किन्छ । त्यसै क्षण दाजुहरुभित्र पस्छन् । उनीहरुलाई देख्नासाथ उनको अनुहार भयग्रस्त देखिन्छ र पुनः बेहोस हुन्छिन् ।
साइलो दाइले जङ्गिदै भन्छन् देख्यौ फेरि बेहोस भइन् । मलाई त लाग्छ यो सबै आमाले गरेको नाटक हो । हामी माथिको षड्यन्त्र हो । उनले हामीलाई खुसि देख्न चाहन्निन् ।
ठुल्दाइले थप्छन् के भो त अब पहिले पो कान्छो यहा थिएन हामीले मात्र अंशबण्डा गर्दा यसले केही भन्ला भन्ने । अब त यो पनि यही छ । आमाले माने पनि नमाने पनि हामीले हाम्रो अंश लिन सक्छौ ।
माइलो दाइले मौनता भङ्ग गर्दै बोल्छन् ँत्यसो हो भने ढिलो किन गर्ने सबै भाइ उपस्थित छन् शुरु गरौ ।
एक क्षण सबै जना मौन रहे । त्यही मौका पारेर टुकीको उज्यालोमा मैले आमालाई माथिबाट तलसम्म नियाल्छु । आमाको यस अवस्थाको कल्पनासम्म गर्न सक्दिनथे म । ह्रदय द्रवित भएर आउंछ ।
त्यसैबीच ठुल्दाइ बोल्छन् हामी धेरै भाइ छौ कमसेकम आमाको एउटा वस्तु एक भाइलाई अवस्य परोस् भन्ने म चाहन्छु । त्यसैले शान्तिपूर्वक आमाको शरीरबाट एउटा एउटा वस्तु हामी सबैले प्राप्त गरौ । रुकेर लेघ्रो तान्दै भन्छन् म भाइहरुमा जेठो पनि हुं । जेठो छोराले जेठासी पाउने हाम्रो कूलको परम्परा पनि हो । अब यहां परम्पराको कुरा नगरौ । हामी सबै दरिद्र आमाका सन्तान । एउटा एउटा वस्तु पाउनु नै भाग्यको कुरा छ यहां । तै पनि जेठो भएको नाताले पहिले रोज्ने अधिकार मलाई नै हुन्छ । म सबै भाइको सहमतिमा आमाको शिरफूल लिन तयार छु ।
यसैबीच माइलो दाइको स्वर सुनिन्छ म चांही घाँटीको तिलहरी लिनुपर्ला ।
साइलो मैले चांहि कानको ढुँग्री मै चित्त बुझाउनुपर्ला । के गर्ने रोलपालो मिच्न पनि भएन ।
काइलो मलाई अरु मतलब छैन आमाको फूली चाहिन्छ मेरी स्वास्नीको इच्छा पनि त्यही छ ।
राइलो अनि मैले चांहि के झुत्रो चोलो लिनु
ठाइलो अनि म चाहि थाङ्ने गुन्यू
अन्तरे अनि म चाहि के नी
जन्तरे ए त्यसो कहा हुन्छ जे जति छ सबैले समानुपातिक रुपमा बाड्नुपर्छ ।
ठुलोकान्छो कुरा सही हो त्यसै गर्नुपर्छ । हैन भने परिणाम राम्रो हुने छैन ।
देख्दै छु एकाएक सबै दाजुहरु आमाको शरीरमाथि झम्टिन थाल्छन् । लुछाचुँडी हुन्छ । गहना निकाल्ने होडमा आमाको अस्तित्व शून्य भैदिन्छ । शीरको शिरफूल लुछिन्छ जगल्टा सहित । कानको ढुङ्ग्री लुछिन्छ कानको लोती सहित । नाकको फूली लुछिन्छ नाथ्री सहित …… हेर्दा हैर्दै आमाको अङ्गप्रत्यङ्गबाट रगतको भल फुट्न थाल्छ । लुगाहरु च्यातिदै जान्छन् । क्षणभरमै आमा नाङ्गिन्छिन् र नितान्त नाङ्गी हुन्छिन् । उनीहरुले आमालाई लुछ्दै जान्छन् गिद्धले सिनो लुछे जस्तै । त्यतिले पनि शान्त बन्दैनन् उनीहरु । विवेकहिन पशु जस्तै तोडफोड गर्न थाल्छन् । कोठाका शीशा फुट्छन् । झ्यालहरु फुस्किन्छन् । ढोकाहरु फुस्किन्छन् । एक अर्कोलाई मुक्काहरु वर्षाउन थाल्छन् । अन्ततः त्यसरी नै लुछाचुडी मुक्कामुक्की र खोसाखोस गर्दै ढोकाबाट बाहिरिन्छन् ।
कोठामा सन्नाटा छाउछ । आफ्नै रगतको पोखरीमा पल्टिरहेकी मेरी आमा छिन् अनि म छु । मेरा आँखाबाट आँसुका वर्षा बर्षिन थाल्छन् । म आमाको छातीमा गएर घोप्टो पर्छु । कति समयसम्म आमा बेहोस रहिन र म स्मृति शून्य भएर उनको छातीमा घोप्टो परिरहे थाहा हुदैन ।
कता-कता मेरो टाउकोमा मायालु स्पर्श महशुस गर्छु । विस्तारै चेत फर्किन्छ मेरो । आमाले आँखा खोलेकी रहिछन् । उनको स्नेही हात मेरो टाउकोमा स्पर्श गर्दै थियो । रगतमा लत्पतिएको उनको शरीर अझै पनि त्यस्तै थियो ।

आमा ।; त्यति मात्र शब्द निस्किन्छ मेरो मुखबाट । म हिक्का छोडेर रुन थाल्छु ।
आमाको कम्पित स्वर मेरो कानमा पर्छ ँअब केटाकेटी रहिन् छोरा यसरी रुनलाई । ति मेरै सन्तान थिए आफ्नै रगत बिसर्िदे तिनीहरुलाई । तँ आइस एउटा नयाँ विचार र नयाँ सोंच लिएर । म यसमै खुसि छु । तं उनीहरुभन्दा भिन्नछस् छोरा । यो विचारलाई मर्न नदिएस् । म धन्य भएं आज एउटा सुपुत्र जन्माउन सकेकोमा । संसारका सबै आमाले यसै क्षणको प्रतीक्षा गरेका हुन्छन् । अब उठ । अवेर नगर । ढिलोचाँडो तेरा दाजुहरुले अवस्य तँलाई पछ्युउने छन् । उ हेर त सूर्यका सुनौला बिहानी किरणहरुले बोलाउदैछन् तँलाई ।
मैले झ्यालबाट बाहिर हेर्छु । छताछुल्ल उज्यालो पोखिएको थियो । एउटा नयाँ बिहानी । मैले आमालाई उठाउंछु र बाहिर निस्कन्छु । वर्षौपछि उज्यालो देख्न पाएका आमाका आँखा चम्किला देखिन्छन् । मन्द मुस्कान पोख्दै उनले नयाँ समयलाई हेर्छिन ……। एक टकले ……। हेर्दै जान्छिन् ।

connect